QeelaDiva. Powered by Blogger.

Shoot Sana Sini

Assalamualaikum. 
Yeah, after a month i did not update anything. So, today is the day. Maaf, i am so busy lately. Ihiks. Plus i have no idea what to update about. So, harini aku nak cerita benda lepas yang aku buat. Basically, as a students, aku mesti busy dengan assignments. As you know, aku adalah student masscomm. So, now aku dah study dalam semester 4. Aku excited sangat belajar subject-subject baru dalam sem ni. One of the subject yang buatkan aku busy sangat sem ini adalah subject yang perlu kemahiran dan practical. Bukan belajar teori sahaja okay. Antara subjek-subjek nya ialah graphic design and photocommunication. Subject-subject ni perlukan duit yang banyak dan kemahiran serta skill yang hebat. Jap, kenapa aku cakap kena guna duit banyak sebab both subjek tu memerlukan camera. Lepas dah captured gamba, haruslah di print untuk di submit. So, sekarang dah paham kenapa aku cakap aku busy and perlukan duit and skill yang hebat.

Dua minggu ni aku busy shooting sana, shooting sini. Bukan shooting ala-ala artis tu ye. Ni shooting  gamba. Snap sana sini. Al-maklumlah, konon-konon nak dapat gambar super awesome. Aku ni feeling je lebih. Skill tu takde dalam diri pon. Belilah camera mahal macam mane pon, kalau skill takde memang gamba tu tak lawa pon. *cakap dengan cermin* sobs sobs. Tapi aku belajar bersungguh-sungguh semua pasal camera  tau. Khatam dah manual book canon EOS 650D aku tu. Tapi tu lah, takde minat yang mendalam maka gambar takda lah se-awesome mana pon. But i've tried my very best.

So, enjoice the pictures below.


 AFAMOSA: Taken by me. Masa ni pergi captured gamba untuk masukkan dalam booklet. Assignment untuk subject Graphic Design. Muehehe..



 MELAKA PLANETARIUM: Taken by me. Location dekat Ayer Keroh. Belom pernah masuk dalam lagi. Tujuan amik gamba ni pon untuk booklet group assignment.Eheheh




*front view of Melaka Planetarium*



Again *close up view*





MELAKA WONDERLAND: Ni taman tema air yang terbaru di Melaka so far :)
Gamba ni (referring to gamba melaka wonderland) terpilih untuk 'photo gallery' competition. Kiranya macam assignment. 10% uolls. Working in a group of 3 members including me. So, I am very glad that my picture in my group terpilih. ihiks. Tak berharap untuk menang di 'photo gallery event' nanti cuz I know my picture just biasa-biasa je. Banyak lagi talented budak-budak batch aku. T_T :D


Tahu tak macam mana rasa kepuasan dan kenikmatan bila hasil usaha kita terpilih. Penat lelah. Berkorban berdiri tengah panas yang terik amat. Aku rasa time shooting tu, dapat rasa mcam matahari tu atas kepala aku je. Haih. Fikir assignment yang carry mark nya tinggi, fikir kos keluar shooting, sewa kereta, makan minum lagi, takkan aku nak give up. Maka aku paksa diri aku untuk buat sehabis baik. Alhamdulillah. Bukan gamba terpilih untuk dimasukkan dalam event photo gallery je, malah aku dapat kepuasan berjalan walaupon penat yang amat.

Dan aku dapat settled kan assignment '7pictures' and 'booklet'. Eventhough 7pictures tu belum siap sepenuhnya, at least 5 daripada 7 gambar tu aku dah siapkan. Maka, ringan sikit beban aku. Boleh fikir nak buat assignment lain. Tak gitu?


Selain sibuk dengan assignment, aku pon sibuk dengan midterm test, lab test. Midterm tak risau sangat sebab teori. Kalau belajar, maka boleh lah jawab. Ni lab test ni yang risau. Test dah la mengejut. Lecturer tak inform. Sebab test ni utamakan kemahiran yang lecturer dah ajar dalam kelas. So, masa test tu, semua cuak. Lepastu keluar lah macam- macam idea yang merapu.


Atas ni sebenarnya bisnes kad untuk company. Test ni untuk subject design. Dah nama pon design, oleh itu setiap test we olls kene design. Business card ni one of our assignments. DIVA corporation tu nama company untuk booklet kitorang. Ni kerja individu. Bukan grouping. Tu sebab full name and h/p telah di censored kan. * No tel/fax, address, website serta email tu hanya rekaan semata*


Striking colour


 Okay itu sahaja. Jumpa next entry :) 


QeelaDiva,
xoxo

0 human beings:

Post a Comment

Template by:
Free Blog Templates